ساختار معاونت
آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 28001
بازديدکنندگان امروز: 2700
کل بازديدکنندگان: 10012250
بازديدکنندگان آنلاين: 4
زمان بارگزاري صفحه: 1.1076 ثانيه

 

بسمه تعالی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم

مدیریت امور آموزشی 

استاد  گرامی

با سلام و آرزوی موفقیت، بدین­وسیله اعلام می­دارد در راستای استفاده بهینه از امکانات موجود به ویژه فناوری اطلاعات در جهت بهبود روندها و فرایندها و تسریع در انجام امور، مقرر گردیده است اعضای محترم هیأت علمی و اساتید محترم نمرات خود را از طریق سامانه تحت وب مدیریت امور آموزشی دانشگاه انجام دهند. در این راستا، بدین­وسیله راهنمای نحوه استفاده از سامانه مذکور حضورتان ارسال می­گردد. خواهشمند است ضمن مطالعه دقیق آن، نسبت به ثبت نمرات دانشجویان در محدوده زمانی تعیین شده اقدام فرمایید. در صورت بروز هر گونه سؤال و ابهام، می­توانید با کارشناسان مربوطه در حوزه مدیریت امور آموزشی به شماره 7711332 تماس حاصل نمایید.

نکات مهم:

-  بر اساس ماده 25 آیین نامه آموزشی مقاطع کاردانی و کارشناسی و ماده 35 آیین­نامه آموزشی رشته پزشکی و تبصره­های آن، اعلام نمرات هر درس توسط استاد، لازم است حداکثر ظرف 10 روز پس از برگزاری امتحان آن درس انجام شود. پس از این زمان، دانشجویان به مدت 3 روز فرصت دارند تا اعتراضات خود را اعلام نمایند و متعاقب آن و پس از بررسی اعتراضات، نمره نهایی، دو هفته پس از برگزاری امتحان به صورت قطعی و غیر قابل تغییر به دانشگاه اعلام می­گردد.

- در خصوص دروسی که چند استاد به صورت مشترک آن را ارائه می­نمایند، مسؤول درس پس از اخذ نمرات سایر اعضا، نسبت به درج آن در سامانه اقدام می­نماید.

- دانشجویان ملزم خواهند بود نمرات خود را فقط از طریق سامانه مدیریت امور آموزشی مشاهده و در صورت اعتراض به نمره، آن را از طریق همان سامانه اعلام نمایند.

الف) ورود به سامانه

مرحله اول: از طریق نشانی اینترنتی http://sama.muq.ac.ir/login.asp وارد سامانه مدیریت امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم شوید.

 مرحله دوم: برای ورود به سامانه مدیریت امور آموزشی (سما)، ابتدا نوع کاربری را (استاد) مشخص نموده و سپس حروف تصویر، کد کاربری و کلمه عبوری را که از طریق سامانه اتوماسیون اداری در اختیار شما قرار ­گرفته، وارد نمایید و سپس دکمه­ی ورود به سیستم را کلیک نمایید.

با توجه به حساسیت و شخصی بودن دسترسی به این صفحه، اکیداً توصیه می­شود در اولین فرصت، نسبت به تغییر کلمه عبور خود به کلمه عبور مناسبی که قابل حدس زدن توسط دیگران نبوده و ضمن دارا بودن سطح قابل قبولی از دشواری برای خودتان قابل یادآوری باشد، اقدام نمایید.

با توجه به اینکه دسترسی شما به سامانه مدیریت امور آموزشی به صورت نامحدود بوده و کلمه کاربری تعریف شده تا زمانی که عضو هیأت علمی این دانشگاه هستید، معتبر خواهد بود، می­توانید با استفاده ازامکانات موجود، به اطلاعات آموزشی مورد نیاز دسترسی داشته باشید. به طور مثال، اگر استاد مشاور جمعی از دانشجویان هستید، می­توانید لیست و مشخصات این دانشجویان را از طریق این سامانه مشاهده نمایید.

ب) ثبت موقت نمرات

برای ثبت نمرات، گزینه ثبت نمرات را انتخاب نمایید. عناوین دروسی را که در نیمسال جاری، تدریس نموده­اید مشاهده خواهید کرد.

با کلیک بر روی لینک لیست، لیست اسامی دانشجویان درس مورد نظر را مشاهده خواهید نمود.

دقت فرمایید چنانچه درس شما نظری – عملی می­باشد، در قسمت تفکیک نمره، به جای فقط نمره کل، گزینه همه نمرات را انتخاب نمایید.در این صورت، لیست سه ستونی به نمایش در می­آید که لازم است نمره قسمت نظری، قسمت عملی و نمره کل در ستون­های مربوطه درج شود.

نکته مهم:

نمرات هر سه ستون از 20 محاسبه گردیده و نمره کل بر اساس وزن هر یک از دو قسمت نظری و عملی محاسبه می­شود.

پس از ثبت موقت نمرات، دانشجویان تا 13 روز بعد از برگزاری امتحان، فرصت خواهند داشت نسبت به تسلیم اعتراض­های خود اقدام نمایند. استاد مربوطه پس از بررسی اعتراض­های دانشجویان، وارد سامانه گردیده و پس از اعمال تغییرات احتمالی، نسبت به ثبت نهایی نمرات، اقدام خواهد نمود. بدیهی است در صورت عدم ثبت نهایی نمرات، هیچ نمره­ای وارد کارنامه دانشجو نخواهد شد.

                                                          ورود